Hi ha tres trets característics a destacar.
1. Trets contextuals:
- Es refereixen al context (espai, temps, etc.) de la comunicació.
- De caràcter no universal i aprenentatge escolar: ha de ser apresa i desenvolupada voluntàriament.
- És acústica, efímera i produïda en temps real.
- Té un context compartit, amb una continuació relativament unidireccional.
2. Trets textuals
- Es refereixen a les característiques gramaticals (adequació, cohesió, etc.).
- És formal i generalment monologada: està regit per unes normes.
- És informativa, planificada i de tema sovint especialitzat.
- És repetitiva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals
3. Trets lingüístics
- Es refereixen els trets suprasegmentals (to, volum, ritme, entonació, etc.).
- Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, interjeccions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc.
- Correcció normativa i us de la varietat estàndard.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada