Quan
neixen els infants, als pocs mesos ja van a la guarderia, on allà aprendran
infinitats de coses i començaran la primera etapa de la vida: la infància.
Els/les educadors/es infantils es prepararan les classes dia a dia i tenen
milers de projectes per treballar durant aquesta etapa. Els mestres tenen uns
objectius marcats des de que comença el curs escolar i han d’organitzar-se per
tal d’aconseguir que els infants sortint ben preparats d’aquesta primera etapa.
Moltes vegades però, sorgeixen molts interrogants, i és per això que s'ha potenciat un nou mètode per resoldre tot aquest tipus de qüestions: la documentació.
La
documentació pot tenir usos i lectures múltiples, tal com es cita en el llibre,
es podria dir que documentar és una
pràctica inherent a la pedagogia que es construeix a partir de la realitat, a
aquella que dóna valor i se sorprèn de com aprenen els infants i de les
descobertes que fan cada dia.
Així
doncs, documentant podem trobar solucions a molts dels problemes que se’ns
presenten en l’àmbit educatiu. El llibre “Documentar, una mirada nova” ens obra
les portes a aquest món i ens planteja diferents visions de veure la
documentació així com les diferents utilitats que té aquest mètode.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada